Problemen met ontvangst tv i.c.m. Canal Digitaal?

Heeft u opeens problemen met het ontvangst op uw televisie?
Canal Digitaal heeft op 22 mei enkele frequenties aangepast waardoor meerdere klanten momenteel geen ontvangst meer hebben.
Vanwege deze wijziging vinden automatische schotels Astra 3 niet meer zo gemakkelijk als voorheen.

In augustus komt er nog een update van Canal Digitaal, maar om in de tussentijd toch tv te kunnen kijken kunt u zelf het volgende doen:


OYSTER schotels

Om tijdelijk ontvangst te krijgen voor de software update beschikbaar komt kunt u het volgende doen:

  1. Zet eerst de televisie of ontvanger aan en stem af op kanaal 111, dit is de ARD.
  2. Activeer de schotel door de linker knop in te drukken op het bedieningskastje (schoteltje)
  3. Als het goed is gaat de Oyster nu zoeken naar de Astra 1 satelliet, wacht tot er in het Display Astra 1 staat, de satelliet is gevonden en er moet een beeld verschijnen op de televisie.
  4. Stem nu af op kanaal 1 dit is NPO 1de schotel gaat nu zoeken naar de Astra 3 satelliet,
  5. Wacht tot de schotel stilstaat en er Astra3 op het display staat, de satelliet is nu gevonden.

Mocht de schotel niet automatisch naar de Astra 1 (stap 1) gaan dan moet u dit via het bedieningspaneel doen:

  1. Volg stap 1 hierboven.
  2. Onderbreek de zoekfunctie door op het vinkje te drukken.
  3. Ga met de > toets naar SAT WISSEL en bevestig dit met vinkje.
  4. Selecteer nu Astra 1 door > of < in te drukken en opnieuw vinkje.
  5. Wanneer de satelliet gevonden is komt er in het display Astra 1 te staan, er moet signaal verschijnen op de televisie.
  6. Dan overschakelen naar NPO 1 en de handelingen opnieuw verrichten maar dan Astra 3 selecteren.

TELECO Automatische Schotels

Teleco FLATSAT (Easy, Classic, Elegance, Komfort)

Teleco TELESAT

Deze modellen vereisen een update van de zoekcriteria voor satellieten. Deze update heeft alleen betrekking op DVBS2-regeleenheden (metalen behuizing): de nieuwere BT-control units worden niet beïnvloed door deze wijziging.

Zonder deze update hebben de units ongeveer 10 minuten nodig om via de tweede frequentie naar de satelliet te wijzen.

Op de website van TELECO kunt u onder de rubriek SUPPORT > SOFTWARE UPDATE de nieuwe database met de nieuwe frequenties downloaden.


Hieronder de link met de algemene uitleg van de wijzigingen deze zomer:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/zomer-vol-wijzigingen-voor-satellietkijkers-canal-digitaal/

Om u zich voor te bereiden op verdere updates in de aankomende maanden kunt u alvast de Ten Haaft App downloaden uit de App of Google Playstore, wanneer de nieuwe software beschikbaar komt krijgen ze deze automatisch te zien.

Zie link voor meer informatie: https://ten-haaft.com/en/app/ en https://download.ten-haaft.com/BA_Anleitung/BA_nederlands/NL_AH_Cytrac_Premium_3.150.0051.pdf